Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Naszą wspólną misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.
Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka). W ramach Laboratoriów Przyszłości organy prowadzące szkoły otrzymają od państwa wsparcie finansowe warte ponad miliard złotych, dzięki któremu miliony polskich uczniów będą mogły uczyć się poprzez eksperymentowanie i zdobywać w ten sposób praktyczne umiejętności. Wsparcie będzie przekazane w całości z góry – bez konieczności wniesienia wkładu własnego.
Dzięki zakupionemu nowoczesnemu wyposażeniu uczniowie mają możliwość rozwijać kreatywne myślenie, umiejętność obsługi nowoczesnych narzędzi technologicznych oraz zdolności konstrukcyjne.
Wykorzystywane na zajęciach w klasach 1-3 oraz 4-8 klocki edukacyjne Lego SPIKE Prime umożliwiają uczniom rozwój kreatywności, zdolności manualnych oraz umiejętności programowania. Podczas zajęć uczniowie dowiadują się jak działają elektroniczne części takie jak: Hub, silniki i czujniki. Uczniowie mają możliwość pracy z instrukcją lub wprowadzać własne projekty i modyfikacje. Młodzi badacze poprzez wykonanie eksperymentów ze swoim modelem mają możliwość sprawdzenia poprawności swojego pomysłu. Makieta edukacyjna umożliwia uczniom wykonywanie różnych zadań za pomocą wykonanego przez siebie robota.
Inny zestaw edukacyjny: BricQ Motion Essential umożliwia uczniom z klas 1-3 oraz starszym konstruowanie projektów, w których uczniowie skupiają się na eksperymentowaniu z mechaniką. Podczas zajęć uczniowie poznają koła zębate, zasady działania przekładni, wykorzystują ciężarki i żagle. Zestawy te urozmaicają zajęcia i pozwalają uczniom na eksperymentowanie z własnymi pomysłami przez co mają okazje sprawdzić czy ich pomysł jest dobry.
Zakupiony sprzęt audiowizualny taki jak m.in. aparat, statyw i mikrofon umożliwiają uczniom rozwój swoich umiejętności z ich twórczym i kreatywnym wykorzystaniem z naciskiem na zdolności techniczne i artystyczne. Zielone tło fotograficzne daje uczniom możliwość świetnej zabawy z filmowym fotomontażem.
Cyfrowy mikroskop umożliwia przebieg nauki w bardzo ciekawy i rozwojowy sposób. Sprzęt pozwala uczestnikom obejrzeć powiększone obrazy na monitorze oraz rzutniku. Podczas zajęć uczniowie mają także możliwość obejrzenia w powiększeniu preparatów przygotowanych przez siebie.
W prowadzeniu lekcji pomocny jest także wizualizer. Dzięki niemu nauczyciel może prezentować klasie na projektorze obrazy oraz omawiane przedmioty. Czyni to lekcję atrakcyjniejszą.
——————————————————————————————————————
Szkoła Podstawowa nr 4 im. Jana Pawła II w Lubartowie uczestniczy w programie Laboratoria przyszłości. Jest on skierowany do szkół podstawowych oraz ogólnokształcących szkół artystycznych. Jego celem jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów. W ramach Programu szkoły otrzymają od państwa wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży.
Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).
W ramach Laboratoriów Przyszłości organy prowadzące szkoły otrzymają od państwa wsparcie finansowe warte ponad miliard złotych, dzięki któremu uczniowie będą mogli uczyć się poprzez eksperymentowanie i zdobywać w ten sposób praktyczne umiejętności.
Zakupiony w ramach programu nowoczesny sprzęt uatrakcyjni zajęcia szkolne i pozwoli uczniom rozwijając swoje zainteresowania.
Szkoła Podstawowa nr 4 im. Jana Pawła II w Lubartowie otrzymała w ramach programu wsparcie finansowe w łącznej wysokości: 105 300,00 tyś zł.
Środki te pozwoliły na zakup:
- Drukarki 3D – Flashforge Adventurer 4 wraz z zapasowymi zestawami filamentów
- Laptopa HP Pavilion Gaming Ryzen 5
- Zestawów Forbot Andruino
- Stacji Lutowniczej WEP 878A
- Aparatu Fotograficznego Sony ZV-E10 z obiektywem 16-50
- Statywu Manfrotto COMPACT LIGHT
- Mikrofonu bezprzewodowego BOYA BY-WM4 PRO K1
- Lampy LED Yongnuo pierścieniowa RING YN-508 Bicolo
- Mikrofonu Kierunkowego BOYA BY-BM2021 [MINI JACK 3,5MM]
- Gimbala Zhiyun Crane M2
11.Tła fotograficznego Elgato Green Screen
- Zestawu nagłośnieniowego BEHRINGER EPS 500 MP3
- Mikroskopu cyfrowego DNT UltraZoom PRO
- Wizualizera AVerVision U70+
- LEGO Education SPIKE Prime #45678 z elearningiem i szkoleniem +LEGO Education SPIKE Prime zestawy dodatkowe 45681
- FIRST® LEGO® League Challenge (2022/2023)
- BricQ Motion Essential – zestaw bazowy ze szkoleniem + BricQ Motion Essential – zestawy indywidualne
- RoboCamp® – plan Szkoła dla 1 nauczyciela na rok
- Pilarki taśmowej Metabo Bas 261
- Półprofesjonalnych zestaw narzędzi stolarskich w walizce.
- Stołów warsztatowy stolarskich Nysa montażowych z regulacją wysokości 1450×620
- Taboretów obrotowych z siedziskami z pianki poliuretanowej NYSA
Uczestnictwo w programie „Laboratoria przyszłości” pozwoliło zakupić sprzęt który pozwala na prowadzenia ciekawych zajęć edukacyjnych dla dzieci przy użyciu najnowszych technologii oraz doposażenia i unowocześnienie bazy szkolnej.
Powyższe wyposażenie i sprzęt będzie użytkowany na zajęciach lekcyjnych, między innymi: matematyce, fizyce, biologii, informatyce, technice, muzyce, w edukacji wczesnoszkolnej oraz szeregu zajęć pozalekcyjnych: w zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych, kółku informatycznym, robotyce, kołku matematycznym, chórze oraz podczas organizacji szkolnych imprez i uroczystości.