Erasmus +

 

EU flag-Erasmus+_vect_POS

EARLY EDUCATION for INCLUSION 2017 – 2020

Erasmus_RISE LOGO

grecja wlochy hiszpania polska turcja rumunia francja
Grecja
Greece
Włochy
Italy
Hiszpania
Spain
Polska
Poland
Turcja
Turkey
Rumunia
Romania
Francja
France

o Erasmus+ / about Erasmus+

link_flagi_erasmus_pl link_flagi_erasmus_gb

 Na czym polega obrączkowanie ptaków? Po co obrączkuje się ptaki? Jak znakuje się ptaki? Czy obrączkowanie jest bezpieczne dla ptaków? Jakie dane są zbierane i do czego służą?  Uczniowie klasy 3B i 3C uczestniczyli w zajęciach podczas których mogli zapoznać się z pracą ornitologa, który obserwuje, bada i obrączkuje dziko żyjące ptaki. Uczestnicy zajęć mieli możliwość poznać wszystkie etapy obrączkowania ptaków - od złapania ich w sieci, rozpoznania gatunku, oznaczenia wieku i płci, przez zrobienie odpowiednich pomiarów, zaobrączkowanie i wypuszczenie na wolność. To spotkanie było doskonałą okazją poznania pracy ornitologów, w jaki sposób bezpiecznie obchodzić się z ptakami oraz poznania sposobów czynnej ochrony ptaków. Bardzo dziękujemy pani Ani Floryszek-Kosińkej za wspaniałe i interesujące spotkanie.
Z okazji nadchodzących Świąt Wielkanocnych 20 marca w naszej szkole zorganizowano warsztaty wyrobu palem wielkanocnych. Zajęcia miały charakter praktyczny i adresowane były do dzieci klas 1-3. Celem zajęć było przybliżenie tradycji Świąt Wielkanocnych, doskonalenie umiejętności współpracy, kreatywności i samodzielności. Poprowadziła je dla nas pani Anna Jaworska. Podczas warsztatów każdy uczestnik wykonał tradycyjną palmę wielkanocną z bukszpanu, trzciny, gałązek, suchej trawy, kłosów zboża oraz suszonych kwiatów. Na zajęciach panowała miła, radosna atmosfera. Wykonane na zajęciach palmy uczestnicy zabrali ze sobą do poświęcenia w Niedzielę Palmową. Dziękujemy serdecznie rodzicom za pomoc i mile spędzony czas.
W roku szkolnym 2023/2024 Szkoła Podstawowa nr 4 w Lubartowie bierze udział w Ogólnopolskim Konkursie „Wielka Liga Czytelników”. 14 marca 2024 roku dwadzieścioro dwoje uczniów pisało test półfinałowy, na podstawie którego wybrano przedstawicieli reprezentujących naszą placówkę w finale - kategoria klas 1-3 Pola Chęczkiewicz kl. 2A, Natalia Plizga kl. 3B, Emilia Urban kl. 3B; kategoria klas 4-6 Helena Zdziennicka kl.6A. Finał zostanie przeprowadzony na podstawie książek: klasy 1-3 „Gaja z Gajówki – Chatka w sercu lasu”, autor Anna Włodarkiewicz a i klasy 4-6 „Kwadrans”, autor Emilia Kiereś. Dziewczętom życzymy powodzenia 9 maja 2024 roku w finale.
Spełnienia najskrytszych marzeń i radości z małych spraw, które Was ucieszą na co dzień. Zadowolenia z siebie, radości życiowej i aby każdy kolejny dzień był dniem radosnym i słonecznym. Tego Wam życzę moje wspaniałe, niepowtarzalne Panie w imieniu własnym i panów z SP4.
Po raz osiemnasty raz pragniemy serdecznie zaprosić do udziału w konkursie wszystkich uczniów szkół podstawowych. Język angielski jest niezbędnym narzędziem komunikacji we współczesnym  świecie. Młodzi ludzie doskonale zdają sobie z tego sprawę i nie ma potrzeby im tego przypominać. Piosenka to atrakcyjny i przyjemny sposobów nauki i doskonalenia umiejętności językowych. Towarzyszy nam niemal cały czas. Dlatego też mamy nadzieję na Wasze liczne uczestnictwo.  Z niecierpliwością oczekujemy na spotkanie z Wami w murach naszej szkoły.  Regulamin konkursu i niezbędne dokumenty dla uczestników.