Laboratoria Przyszłości

      Możliwość komentowania Laboratoria Przyszłości została wyłączona

Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Naszą wspólną misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.
 
Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka). W ramach Laboratoriów Przyszłości organy prowadzące szkoły otrzymają od państwa wsparcie finansowe warte ponad miliard złotych, dzięki któremu miliony polskich uczniów będą mogły uczyć się poprzez eksperymentowanie i zdobywać w ten sposób praktyczne umiejętności. Wsparcie będzie przekazane w całości z góry – bez konieczności wniesienia wkładu własnego.

Dzięki zakupionemu nowoczesnemu wyposażeniu uczniowie mają możliwość rozwijać kreatywne myślenie, umiejętność obsługi nowoczesnych narzędzi technologicznych oraz zdolności konstrukcyjne.

Wykorzystywane na zajęciach w klasach 1-3 oraz 4-8 klocki edukacyjne Lego SPIKE Prime umożliwiają uczniom rozwój kreatywności, zdolności manualnych oraz umiejętności programowania. Podczas zajęć  uczniowie dowiadują się jak działają elektroniczne części takie jak: Hub, silniki i czujniki. Uczniowie mają możliwość pracy z instrukcją lub wprowadzać własne projekty i modyfikacje. Młodzi badacze poprzez wykonanie eksperymentów ze swoim modelem  mają możliwość sprawdzenia poprawności swojego pomysłu. Makieta edukacyjna umożliwia uczniom wykonywanie różnych zadań za pomocą wykonanego przez siebie robota.

Inny zestaw edukacyjny: BricQ Motion Essential umożliwia uczniom z klas 1-3 oraz starszym konstruowanie projektów, w których uczniowie skupiają się na eksperymentowaniu z mechaniką. Podczas zajęć uczniowie poznają koła zębate, zasady działania przekładni, wykorzystują ciężarki i żagle. Zestawy te urozmaicają zajęcia i pozwalają uczniom na eksperymentowanie z własnymi pomysłami przez co mają okazje sprawdzić czy ich pomysł jest dobry.

Zakupiony sprzęt audiowizualny taki jak m.in. aparat, statyw i mikrofon umożliwiają uczniom rozwój swoich umiejętności z ich twórczym i kreatywnym wykorzystaniem z naciskiem na zdolności techniczne i artystyczne. Zielone tło fotograficzne daje uczniom możliwość świetnej zabawy z filmowym fotomontażem. 

Cyfrowy mikroskop umożliwia przebieg nauki w bardzo ciekawy i rozwojowy sposób. Sprzęt pozwala uczestnikom obejrzeć powiększone obrazy na monitorze oraz rzutniku. Podczas zajęć uczniowie mają także możliwość obejrzenia w powiększeniu preparatów przygotowanych przez siebie. 

W prowadzeniu lekcji pomocny jest także wizualizer. Dzięki niemu  nauczyciel może prezentować klasie na projektorze obrazy oraz omawiane przedmioty. Czyni to lekcję atrakcyjniejszą.

 

 

 

 

 

 

 

——————————————————————————————————————

Szkoła Podstawowa nr 4 im. Jana Pawła II w Lubartowie uczestniczy w   programie Laboratoria przyszłości. Jest on skierowany do szkół podstawowych oraz ogólnokształcących szkół artystycznych. Jego celem jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów. W ramach Programu szkoły otrzymają od państwa wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży.

Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).

W ramach Laboratoriów Przyszłości organy prowadzące szkoły otrzymają od państwa wsparcie finansowe warte ponad miliard złotych, dzięki któremu uczniowie będą mogli uczyć się poprzez eksperymentowanie i zdobywać w ten sposób praktyczne umiejętności.

Zakupiony w ramach programu nowoczesny sprzęt uatrakcyjni zajęcia szkolne i pozwoli  uczniom rozwijając swoje zainteresowania.

Szkoła Podstawowa nr 4 im. Jana Pawła II w Lubartowie otrzymała w ramach programu wsparcie finansowe w łącznej wysokości: 105 300,00 tyś zł.

Środki te pozwoliły na zakup:

  1. Drukarki 3D Flashforge Adventurer 4 wraz z zapasowymi zestawami filamentów
  2. Laptopa HP Pavilion Gaming Ryzen 5
  3. Zestawów Forbot Andruino
  4. Stacji Lutowniczej WEP 878A
  5. Aparatu Fotograficznego Sony ZV-E10 z obiektywem 16-50
  6. Statywu Manfrotto COMPACT LIGHT
  7. Mikrofonu bezprzewodowego BOYA BY-WM4 PRO K1
  8. Lampy LED Yongnuo pierścieniowa RING YN-508 Bicolo
  9. Mikrofonu Kierunkowego BOYA BY-BM2021 [MINI JACK 3,5MM]
  10. Gimbala Zhiyun Crane M2

11.Tła fotograficznego Elgato Green Screen

  1. Zestawu nagłośnieniowego BEHRINGER EPS 500 MP3
  2. Mikroskopu cyfrowego DNT UltraZoom PRO
  3. Wizualizera AVerVision U70+
  4. LEGO Education SPIKE Prime #45678 z elearningiem i szkoleniem +LEGO Education SPIKE Prime zestawy dodatkowe 45681
  5. FIRST® LEGO® League Challenge (2022/2023)
  6. BricQ Motion Essential – zestaw bazowy ze szkoleniem + BricQ Motion Essential – zestawy indywidualne
  7. RoboCamp® – plan Szkoła dla 1 nauczyciela na rok
  8. Pilarki taśmowej Metabo Bas 261
  9. Półprofesjonalnych zestaw narzędzi stolarskich w walizce.
  10. Stołów warsztatowy stolarskich Nysa montażowych z regulacją wysokości 1450×620
  11. Taboretów obrotowych z siedziskami z pianki poliuretanowej NYSA

 Uczestnictwo w programie „Laboratoria przyszłości” pozwoliło zakupić sprzęt który pozwala  na prowadzenia ciekawych zajęć edukacyjnych dla dzieci przy użyciu najnowszych technologii oraz doposażenia i unowocześnienie bazy szkolnej.

Powyższe wyposażenie i sprzęt będzie użytkowany na zajęciach lekcyjnych, między  innymi: matematyce, fizyce, biologii, informatyce, technice, muzyce, w edukacji wczesnoszkolnej oraz szeregu zajęć pozalekcyjnych: w  zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych, kółku informatycznym, robotyce, kołku matematycznym, chórze oraz podczas organizacji szkolnych imprez i uroczystości.