EARLY EDUCATION for INCLUSION 2017 – 2020
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Grecja Greece |
Włochy Italy |
Hiszpania Spain |
Polska Poland |
Turcja Turkey |
Rumunia Romania |
Francja France |
o Erasmus+ / about Erasmus+
W ramach rządowego programu pn. „Aktywna tablica” nasza szkoła zakupiła pomoce dydaktyczno-terapeutyczne do pracy z uczniami potrzebującymi wsparcia psychologiczno-pedagogicznego. W skład zakupionego zestawu wchodzi sprzęt i oprogramowanie wspierające pracę z uczniami wymagającymi elementów terapii biofeetbeck w eliminacji występujących dysfunkcji w wymiarze dostosowanym do potrzeb ucznia. Dzięki temu poprawi się jakość działań wspierających rozwój koncentracji uwagi (ADHD, ADD), terapii logopedycznej, wspomagania rozwoju procesów komunikacji i kompetencji społeczno-emocjonalnych (m.in. autyzm) oraz procesów uczenia się (dysleksja, dyskalkulia). Łączna wartość projektu to 40 785 zł. z czego 32 785 zł. to fundusze z MEiN a 8 200 zł to wsparcie od organu prowadzącego.
Uczniowie klas 4-6 wzięli udział w szkolnym konkursie pt.”Baśnie i legendy”. Zadaniem uczniów było wykonanie pracy plastycznej przedstawiającej legendę lub baśń. Za inspirację do wykonania prac posłużyły teksty wypożyczone ze szkolnej biblioteki. Wszystkie prace zostały nagrodzone lub wyróżnione. Efekty prac uczniów można było podziwiać na szkolnych korytarzach w różnych częściach szkoły. Jako tło posłużyły mobilne tablice zakupione w zakupione w ramach rządowego programu „Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0.”
25 listopada 2021 roku w Szkole Podstawowej nr 4 pojawiły się postacie z bajek i baśni. To uczniowie klas pierwszych przebrali się w piękne, kolorowe stroje i mogli się poczuć prawdziwymi bohaterami z książek. Wychowawczynie klas pierwszych przeczytały uczniom fragmenty bajek i baśni, natomiast zadaniem uczniów było odgadnięcie tytułu bajki lub baśni i odszukanie właściwego obrazka ilustrującego jej treść.
W listopadzie 2021 roku biblioteka szkolna ogłosiła konkurs pt. „Moja ulubiona książka ” przeznaczony dla uczniów klas 4-8. Uczniowie w kilku zdaniach mieli zaprezentować i zachęcić do przeczytania wybranej pozycji książkowej. Uczestnicy konkursu otrzymali nagrody książkowe zakupione w ramach rządowego programu „Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0.”
Mając na względzie zdrowie naszych uczniów i odpowiadając na potrzeby rodziców w czasach utrudnionego dostępu do specjalistów, nasza szkoła przystąpiła do programu profilaktyki krótkowzroczności. W ramach zawartego porozumienia z Katedrą i Kliniką Okulistyki Ogólnej i Dziecięcej Uniwersytetu Medycznego w Lublinie, pod kierunkiem prof. dr hab. n. med. Roberta Rejdaka - prowadzone są badania w ramach projektu pt.: „Pilotażowy program profilaktyki krótkowzroczności u dzieci z klas 1-3 z terenu województwa lubelskiego” finansowanego przez Ministra Zdrowia. Dzięki realizacji w/w projektu najmłodsi uczniowie naszej szkoły poddani zostali badaniom przesiewowym. Jeżeli w wyniku przeprowadzonego badania zostanie stwierdzona u dziecka wada wzroku wymagająca dalszych badań, będą one realizowane w Klinice Okulistyki Ogólnej Samodzielnego Publicznego Szpitala Klinicznego nr 1 w Lublinie. Ponadto przeprowadzano wykłady edukacyjne z zakresu profilaktyki i higieny narządu wzroku, a także wykrywania oraz leczenia wad wzroku dla rodziców dzieci biorących udział w programie, oraz nauczycieli w klasach 1-3. Do projektu rodzice zgłosili ponad