EARLY EDUCATION for INCLUSION 2017 – 2020
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Grecja Greece |
Włochy Italy |
Hiszpania Spain |
Polska Poland |
Turcja Turkey |
Rumunia Romania |
Francja France |
o Erasmus+ / about Erasmus+
Dnia 8 marca 2018 odbyło się uroczyste pasowanie uczniów klas 1a i 1b na czytelników. Koleżanki i koledzy z klasy 3c przygotowali przedstawienie pt. „Bajka o smutnej Petroneli”, której nikt nie potrafił rozweselić. Dopiero podarowana książka przez wróżkę przywróciła uśmiech na twarzy królewny. Uczniowie klas pierwszych musieli odpowiedzieć na zagadki przygotowane przez panią bibliotekarkę. Na zakończenie otrzymali zakładki i książki oraz stali się pełnoprawnymi uczestnikami biblioteki szkolnej.
20 marca 2018 roku w naszej szkole odbyła się żywa lekcja historii, prezentowana przez Bractwo Rycerskie Kerin. Celem wyprawy był starożytny Rzym. Uczniowie wysłuchali legendy o powstaniu Rzymu i jego historii od monarchii poprzez republikę, aż po cesarstwo. Zapoznali się z realiami życia żołnierza legionu rzymskiego, zajrzeli do Koloseum i wysłuchali opowieści o gladiatorach i niewolnictwie. Uczniowie aktywnie uczestniczyli w lekcji historii co widać na zamieszczonych zdjęciach.
27 lutego w naszej szkole odbyły się eliminacje miejskie 41 edycji Ogólnopolskiego Turnieju Wiedzy Pożarniczej „Młodzież Zapobiega Pożarom”. Organizatorem konkursu była Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Lubartowie. Eliminacje przeprowadzono w trzech kategoriach: uczniowie szkół podstawowych, klas VII i oddziałów gimnazjalnych oraz uczniowie szkół ponadgimnazjalnych. Naszą szkołę reprezentowali: Michał Ślifirczyk z klasy VB, Karol Zybała kl. VB, Karol Szafarz kl. VIB, Kacper Smolak kl. VIB i Bartosz Pomorski z kl. VIB. Zaszczytne I miejsce zajął Michał Ślifirczyk z kl. VB, drugie miejsce Karol Zybała z kl. VB. Michał i Karol będą reprezentowali nasze miasto w eliminacjach powiatowych. Bartosz Pomorski zajął III miejsce. Uczniów przygotowała Pani Anna Dudziak. Gratulujemy wszystkim i życzymy dalszych sukcesów !
Szanowni Rodzice/Opiekunowie prawni dzieci objętych obowiązkiem przedszkolnym w roku szkolnym 2018/2019. Z dniem 1 marca rozpoczynamy zapisy do oddziału przedszkolnego przy Szkole Podstawowej nr 4 im. Jana Pawła II w Lubartowie dzieci sześcioletnich (rocznik 2012). Terminy postępowania rekrutacyjnego określa załącznik nr 1 do Zarządzenia Burmistrza Miasta Lubartów Nr VII/758/2018 z dn. 26.01.2018r. Dokumenty niezbędne przy zapisywaniu dziecka można otrzymać w sekretariacie szkoły oraz pobrać w formie PDF lub DOC pod poniższym linkiem oraz w zakładce "Zapisy do oddziału przedszkolnego". Dokumenty rekrutacyjne - oddział przedszkolny.
Koniec I semestru nie oznaczał ciszy na szkolnych korytarzach. W pierwszym tygodniu ferii prawie 70 uczniów uczestniczyło w różnorodnych formach zajęć. Dzieci rozwijały swoje zainteresowania, nabywały nowych umiejętności, integrowały się w grupach. Oferta zajęć była bogata: codziennie odbywały się zajęcia sportowe, organizowane zarówno dla uczniów klas 4-7 jak i dla najmłodszych. Wśród starszych największą popularność miały gry drużynowe, a młodsi świetnie bawili się w wyścigi rzędów, tory przeszkód i tradycyjne zabawy ruchowe. Równolegle odbywały się w zajęcia muzyczne. Dzieci uczyły się nowych piosenek oraz ilustrowały ruchem muzykę. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyła się gra na instrumentach - głównie bum bum rurkach. Są to plastikowe rurki nastrojone do odpowiednich dźwięków. Można na nich grać różne melodie. Uczniowie doskonale bawili się przy takim muzykowaniu. Inni wybierali zajęcia plastyczne - malowanie farbami, pastelami, wycinanki i kolaże. W ramach poznawania tradycyjnych technik odbyły się warsztaty garncarskie. Dzieci poznały historię garncarstwa, budowę koła zamachowego, materiały i
PROJEKT EARLY EDUCATION FOR INCLUSION – RISE Od 1 września 2017 roku 6 szkół europejskich i 1 organizacja pozarządowa współpracuje ze sobą w ramach unijnego programu edukacyjnego Erasmus+ edukacja szkolna –akcja 2 „Partnerstwa strategiczne”. Tytuł projektu: Early Education for Inclusion – RISE Okres realizacji: 2017-2020 Numer projektu: 2017-1-ES01-KA201-038350 Kwota dofinansowania: 147.345,00 Euro Szkoły uczestniczące: Szkoła koordynująca: HISZPANIA: CEIP Playa de Mogan, Mogan, Gran Canaria Szkoły i instytucje partnerskie: FRANCJA: Ecole primaire Condorcet, Meyzieu GRECJA: AETOI THESSALONIKIS, Thessaloniki POLSKA: Szkoła Podstawowa nr 4 im. Jana Pawła II w Lubartowie, Lubartów RUMUNIA: ȘCOALA GIMNAZIALA NR 28, Galați county TURCJA: Karaali Mahallesi Kazim Karabekir Caddesi No:1, Beysehir, Konya WŁOCHY: I.C.S. Guglielmo Marconi, Palermo Cele główne partnerstwa strategicznego i współpracy : Cele naszego partnerstwa strategicznego w obszarze edukacji szkolnej są następujące: – wdrażanie innowacyjnych i projakościowych zmian w edukacji szkolnej, – wprowadzanie zróżnicowanych metod i narzędzi dydaktycznych, – uelastycznienie sposobu nauczania i uczenia się. Cele projektu Early Education for Inclusion: W ciągu 3 lat będziemy wdrażać, rozwijać i upowszechniać działania projektowe ukierunkowane