Erasmus +

 

EU flag-Erasmus+_vect_POS

EARLY EDUCATION for INCLUSION 2017 – 2020

Erasmus_RISE LOGO

grecja wlochy hiszpania polska turcja rumunia francja
Grecja
Greece
Włochy
Italy
Hiszpania
Spain
Polska
Poland
Turcja
Turkey
Rumunia
Romania
Francja
France

o Erasmus+ / about Erasmus+

link_flagi_erasmus_pl link_flagi_erasmus_gb

W dniach 21 – 24 maja w stolicy Finlandii miało miejsce kolejne spotkanie szkół partnerskich w ramach projektu Comenius „Made In…”. W Helsinkach spotkali się przedstawiciele szkół z Polinezji Francuskiej, Walii, Włoch i oczywiście Finlandii. Nasza szkoła reprezentowana była przez P. Ewę Czech i P. Małgorzatę Boguszewicz. W trakcie wizyty mogliśmy podejrzeć organizację fińskiej edukacji, która uchodzi za jedną z najlepszych w Europie. Szkoła liczy ok. 400 uczniów, a jej specyfiką jest różnorodność kulturowa (40% uczniów stanowią mniejszości narodowe). Klasy liczą średnio ok. 20 -25 uczniów. Podobnie jak u nas w ciągu dnia przerwy międzylekcyjne są pięciominutowe. Do tego dochodzą dwie przerwy półgodzinne, w czasie których wszyscy uczniowie, niezależnie od pogody, muszą wyjść na dwór. Ciekawostką jest fakt, że w szkole nie używa się zmiennego obuwia, ale chodzi się na boso lub w skarpetkach. Generalnie panuje tam domowa atmosfera.  
Pomimo słabego wiatru tegoroczne Święto Latawca jak zwykle przebiegało w miłej i radosnej atmosferze. 12 czerwca br. na boisku przy Szkole Podstawowej nr 3 każdy miłośnik tych przyrządów latających mógł pochwalić się swoją konstrukcją. Wśród uczestników tegorocznego święta była osiemnastoosobowa grupa uczniów naszej szkoły (z klas od I do VI).  Dzieci puszczały własnoręcznie wykonane konstrukcje, a rolą komisji była ocena estetyczna, oryginalność oraz jakość lotu latawca. Wśród wyróżnionych znalazła się uczennica naszej szkoły Amelia Krupa z klasy IV b, która zajęła II miejsce w kategorii latawców płaskich. Na wszystkich, którzy wzięli udział w zawodach czekał poczęstunek, dyplomy oraz słodkie upominki ufundowane przez  PSS Społem w Lubartowie, która była organizatorem tego wydarzenia.
21 maja 2014 odbył się V Miejski Turniej Pięknego Czytania organizowany przez Miejską Bibliotekę Publiczną  filia nr 2 w Lubartowie. Naszą szkołę reprezentowało 25 uczniów, którzy pokonali swoich kolegów i koleżanki w eliminacjach szkolnych. Wyniki konkursu miejskiego: Vicemistrzem klas II została Amelia Sieńczak z klasy IIA, Vicemistrzem klas V została Weronika Dybała  z klasy VA, Vicemistrzem klas VI został Jakub Podleśny z klasy VIB.  19 maja 2014 w Szkole Podstawowej nr 3 odbył się Międzyszkolny Konkurs o Regionie „Mój region – moje dziedzictwo”, którego celem było przybliżenie i popularyzacja naszego regionu. W konkursie wzięli uczniowie z naszej szkoły i zajęli następujące miejsca: W konkursie literackim: I miejsce zajęła praca Michała Strojka z IVB, II miejsce wywalczył Mateusz Kudrelek z IVB, W konkursie historycznym: III miejsce zajęła Karolina Mika z VA, wyróżnienie Weronika Dybała z VA Film- reklama o Lubartowie: II miejsce zajęli Jan Ślifirczyk i Michał Sekuła z VIB Konkurs
W dniu 02.06.2014 roku uczniowie klas czwartych otrzymali karty rowerowe. Przed ich otrzymaniem uczniowie uczestniczyli w zajęciach, podczas których uczyli się znaków drogowych  i przepisów z zakresu ruchu drogowego. Rozwiązywali testy,  ćwiczyli jazdę rowerem. Po projekcji filmu „4 i pół minuty” ćwiczyli udzielanie pierwszej pomocy przedlekarskiej. Sprawdzian teoretyczny odbył się 20 maja 2014 roku w sali gimnastycznej w obecności komisji składającej się z: z-cy Dyrektora szkoły p. Bożeny Stępień, wychowawczyni klasy IV”b” p. Małgorzaty Stępień i nauczyciela zajęć technicznych p. Anny Dudziak. Test trwał 45 minut i  składał się z 20 pytań z zakresu przepisów o ruchu drogowym, budowy roweru. Po uzyskaniu pozytywnych wyników testu przez wszystkich uczniów w dniu 27 maja 2014 roku odbył się sprawdzian praktyczny na boisku szkolnym który obejmował praktyczną jazdę rowerem na miasteczku ruchu drogowego.  Przeprowadziło go dwóch przedstawicieli Komendy Policji Lubartów w obecności nauczyciela zajęć technicznych, dyrekcji oraz wychowawców klas. Efektem końcowym było wydanie kart rowerowych
Międzynarodowy Dzień Ziemi to największe ekologiczne święto obchodzone w wielu krajach świata. W Polsce obchodzimy je od 24 lat. Z tej okazji organizacje zajmujące się ekologią, władze lokalne, instytucje publiczne, w tym szkoły organizują różne działania, ukazujące społeczeństwu zagrożenia środowiska przyrodniczego i promujące pozytywne postawy wobec przyrody. W tym roku Dzień Ziemi połączony był z realizacją ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Zmieniaj nawyki – nie klimat”. Jednym ze skutków działalności człowieka są negatywne zmiany klimatu. Dzieje się tak m.in. z powodu niszczenia lasów. Lasy to przecież „zielone płuca” Ziemi (produkują tlen i zmniejszają ilość dwutlenku węgla). Wpływają też na krążenie wody w przyrodzie oraz są domem dla niezliczonych gatunków roślin i zwierząt. Ochrony lasu i jego mieszkańców dotyczyło przedstawienie pod tytułem: „Rozprawa sądowa – Las przeciwko Człowiekowi”, które odbyło się w naszej szkole dnia 9 maja    2014 r. Inscenizacja została przygotowana przez uczniów klasy IV b pod kierunkiem pani Beaty Wojciukiewicz. Dzięki
Od 5 do 12 maja grupa uczniów i nauczycieli z SP4 przebywała w Palermo i w Rzymie w ramach projektu Comenius -  „Made in…”. Posłuchajcie, co mają do powiedzenia… Palermo to miasto pełne niespodzianek. Nic nie jest tam takie, jak w naszym, jednak usystematyzowanym, świecie. Żeby w miarę dobrze funkcjonować w warunkach tego miasta, należy zapomnieć o polskich przyzwyczajeniach. Zupełnie nieprzydatne okazują się wiadomości dotyczące zasad ruchu drogowego (totalna dowolność) oraz pierwszeństwa przejazdu (co to jest pierwszeństwo?). Pomimo nieprzewidywalnego zachowania kierowców na ulicach, są oni dla siebie mili i wyrozumiali. To zaskoczenie numer 1. Szkoła, a właściwie dwie: podstawówka i gimnazjum. Tutaj nie powinniśmy mieć żadnych kompleksów. Zarówno baza  jak i wyposażenie stawiają nas w bardzo korzystnej sytuacji. Prowadziliśmy tam lekcje, prezentowaliśmy nasz kraj, miasto i szkołę. Sami uczniowie z Palermo zauważyli różnice i opowiadali nam o tym. Miło jest wiedzieć, że nie mamy się czego wstydzić. To zaskoczenie numer