Erasmus +

 

EU flag-Erasmus+_vect_POS

EARLY EDUCATION for INCLUSION 2017 – 2020

Erasmus_RISE LOGO

grecja wlochy hiszpania polska turcja rumunia francja
Grecja
Greece
Włochy
Italy
Hiszpania
Spain
Polska
Poland
Turcja
Turkey
Rumunia
Romania
Francja
France

o Erasmus+ / about Erasmus+

link_flagi_erasmus_pl link_flagi_erasmus_gb

Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze – Specjalista ds. Kadrowo - Płacowych  
Z okazji nadchodzących Świąt Wielkanocnych składamy wszystkim najserdeczniejsze życzenia zdrowia, szczęścia i radości, samych słonecznych dni oraz sukcesów w życiu prywatnym i zawodowym.
 Kwiecień to miesiąc, w którym obchodzimy największe ekologiczne święto świata- Dzień Ziemi. Z tej okazji nasza szkoła włączyła się do Ogólnopolskiego Programu dla Szkół-           " ZBIERAJ BATERIE I TELEFONY!" realizowanego w ramach kampanii  " WŁĄCZ ECO WYOBRAŹNIĘ!".  Program ten powstał w celu zachęcenia uczniów do właściwego pozbywania się odpadów niebezpiecznych, a tym samym kształtowania właściwych nawyków i postaw proekologicznych. Polega na zebraniu jak największej ilości zużytych baterii i telefonów. Wszystkie placówki zgłoszone do programu biorą udział w klasyfikacji końcowej,  celem przyznania bonów, które mogą wymienić na materiały dydaktyczne do użytku szkolnego. Ponadto najbardziej zaangażowaną klasę wśród klas I-III oraz klas IV-VIII czeka smaczna nagroda dodatkowa.  Zważone i podpisane imieniem,nazwiskiem oraz klasą baterie należy przekazać swojemu wychowawcy do końca kwietnia bieżącego roku.  Dlaczego ważne jest właściwe pozbywanie się zużytych baterii i telefonów? W bateriach zachodzą skomplikowane procesy chemiczne, w których biorą udział toksyczne pierwiastki. Szczególne zagrożenie
4 kwietnia społeczność Szkoły Podstawowej nr 4 im. Jana Pawła II w Lubartowie włączyła się w obchody Światowego Dnia Świadomości Autyzmu. Wśród nauczycieli i uczniów dominował w ubiorze kolor niebieski. Uczniowie z różnych klas przygotowali wystawę z najważniejszymi informacjami odnośnie trudności, z jakimi zmagają się osoby dotknięte tym zaburzeniem. Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu często mają trudności z funkcjonowaniem w codziennym życiu. Drażni ich hałas, cisza czy nawet materiał ubrania. Nie radzą sobie z odczytywaniem emocji innych osób, nie mówią wcale lub mówią dużo. Sól może mieć dla nich kwaśny smak, a śnieg może parzyć. Mocno uzewnętrzniają swoje emocje lub głęboko je skrywają. Nie jest to złe postrzeganie świata. Jest inne i zasługuje na zrozumienie. W naszej szkole od wielu lat prowadzone są działania terapeutyczne i edukacyjne z dziećmi ze spektrum autyzmu. Poprzez wspólne zajęcia, zabawę, integrując się z rówieśnikami dzieci z autyzmem uczą się prawidłowych zachowań, komunikacji, samodzielności
Uczniowie klas trzecich wzięli udział w projekcie „Nowe przygody dzieci z Bullerbyn”. „Dzieci z Bullerbyn" napisała  szwedzka pisarka Astrid Lindgren. książka dla dzieci. Książka powstała w 1947 roku i do dziś jest jedną z ulubionych książek kolejnych pokoleń najmłodszych czytelników.  Dzieci z Bullerbyn" to historia małej Lisy, która opowiada o życiu w maleńkiej osadzie. Znajdują się w niej zaledwie trzy zagrody. Zamieszkują je: Lisa, Lasse , Bosse, Anna , Britta oraz Olle i jego mała siostrzyczka Kerstin. Dzieci z Bullerbyn nigdy się nie nudzą, mają wiele niesamowitych przygód i bujną wyobraźnię, która pozwala im wymyślać rozmaite zabawy. Dużo czasu spędzają na świeżym powietrzu, zajmując się zwierzętami i  pomagając rodzicom.   Lisa szczegółowo opowiada o szwedzkich tradycjach, celebruje święta, pilnie się uczy. Bohaterowie utworu są bardzo samodzielni, zaradni i mają świetne pomysły. Uczniowie klas trzecich postanowili napisać ich dalsze przygody  według własnego pomysłu i wykonać do nich ilustracje. W ten sposób powstała szkolna książka
 Dzień Poezji, święto obchodzone 21 marca, ustanowione zostało przez UNESCO jesienią 1999 roku.  Celem tego dnia jest promocja czytania, pisania, publikowania i nauczania poezji na całym świecie.  Poezja jest dla każdego - łączy ludzi w różnym wieku, o różnym pochodzeniu, poglądach czy statusie materialnym. Skłania do refleksji, poznania myśli i emocji innych ludzi, czasem wyjścia poza schemat, uważniejszego spojrzenia, zatrzymania się choć na chwilę. Pozwala widzieć i rozumieć więcej, czyni życie piękniejszym lub po prostu - bardziej znośnym. Wymaga od nas uwagi, otwartości, empatii. W naszej szkole utworzyliśmy drzewo poezji,  prezentując na nim wiersze o tematyce wiosennej.