Erasmus +

 

EU flag-Erasmus+_vect_POS

EARLY EDUCATION for INCLUSION 2017 – 2020

Erasmus_RISE LOGO

grecja wlochy hiszpania polska turcja rumunia francja
Grecja
Greece
Włochy
Italy
Hiszpania
Spain
Polska
Poland
Turcja
Turkey
Rumunia
Romania
Francja
France

o Erasmus+ / about Erasmus+

link_flagi_erasmus_pl link_flagi_erasmus_gb

 Pierwszy dzień wiosny w naszej szkole był dniem bez plecaka.  „Dzień bez plecaka” to dzień,  w którym wszyscy chętni uczniowie i nauczyciele przychodzą bez plecaków i toreb. Zabawa polega na tym, by jednocześnie przynieść do szkoły wszystkie potrzebne przybory. Liczy się pomysłowość i spryt – książki, zeszyty i inne artykuły szkolne można spakować w dowolny, zwykle zabawny sposób. Oto kilka propozycji.
 Uczniowie klas pierwszych  już od września korzystają z zasobów biblioteki szkolnej. Od początku roku do stycznia uczniowie uczestniczyli w spotkaniach z panią bibliotekarką. W czasie zajęć  dzieci zostały zapoznane z podstawowymi funkcjami  biblioteki, jej zasobami i zasadami korzystania z wypożyczalni.  Poznały  także  nowości wydawnicze zakupione w ramach projektu NPRC. Podsumowaniem spotkań było wykonanie zakładek do książek według własnego projektu lub ozdobienie gotowych wzorów. Prace i pomysłowość czytelników można podziwiać na zdjęciach.
 Dnia 21 marca 2022 roku grupa 37 uczniów z klas II i III uczestniczyła w Wiosennym Turnieju Szachowym. Zadaniem każdego z zawodników było rozegranie 4 partii w swojej grupie wiekowej.  Podczas gry uczestnicy musieli wykazać się m.in. umiejętnościami planowania, analizy i zapamiętywania. Wśród grających nagrodzono 16 młodych szachistów z największą ilością zdobytych punktów.  Dla wielu z uczestników był to pierwszy taki konkurs.  Wszystkim gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów w przygodzie z szachami.
Uczniowie klasy 2B zapoznali się z książką Astrid Lindgren „Dzieci z Bullerbyn”, która opowiada o przygodach dzieci z wioski Bullerbyn położonej w Szwecji. Przygody Lisy, Anny, Britty, Lassego, Bosse  i Ollego bardzo spodobały się uczniom, dlatego postanowili razem z wychowawczynią wykonać lapbooki czyli, kreatywne książeczki. Prace uczniów można podziwiać na szkolnej wystawie.
 Czy praca z lekturą musi być nudna?  Na to pytanie starali się odpowiedzieć uczniowie klas czwartych, którzy uczestniczyli w projekcie „Lektura w pudełku. Zadaniem uczniów było przeczytanie lektury, a później wykonanie przedmiotów z różnych materiałów, które kojarzą się z lekturą i posłużą pomocą w trakcie jej omawiania. Innym sposobem na lekturę był projekt  „Lektura w komiksie”. Zadaniem uczniów było wykonanie scenek z lektury w formie komiksu. Prace uczniów można podziwiać na zdjęciach.
 14 stycznia 2022 r. uczniowie klas pierwszych wzięli udział w pasowaniu na czytelnika. Obejrzeli przedstawienie pt. „Bajka o smutnej Petroneli” przygotowane przez  uczniów klasy 3B. Bohaterka opowieści zaczarowana przez złego czarodzieja traci radość życia i uśmiech, odczarować ją próbują różne czary i postacie: tancerki, gra na flecie, zabawki lecz dopiero ofiarowana przez wróżkę piękna i ciekawa książka odwraca czar, a księżniczka zaczyna się znowu śmiać i poznawać magiczny świat książek. Spotkanie z uczniami było zaproszeniem do sięgania po książki i odwiedzania biblioteki.