EARLY EDUCATION for INCLUSION 2017 – 2020
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Grecja Greece |
Włochy Italy |
Hiszpania Spain |
Polska Poland |
Turcja Turkey |
Rumunia Romania |
Francja France |
o Erasmus+ / about Erasmus+
Podobnie jak w latach ubiegłych uczniowie „czwórki” nie nudzili się podczas ferii zimowych. W pierwszym tygodniu w szkole zorganizowano różnorodne zajęcia pod hasłem „Zdrowo i bezpiecznie”, w których uczestniczyło łącznie 100 uczniów klas I-VI. Codziennie można było wziąć udział w zabawach ruchowych w sali gimnastycznej, rozwijać talenty muzyczne i taneczne oraz wykonać ciekawe prace plastyczne i upominki dla babci i dziadka. Poza tym odbywały się wycieczki. W poniedziałek niektórzy wybrali się na spacer do kina Lewart na film „Misiek i chiński skarb”. Największą popularnością cieszył się wyjazd do „Strefy wysokich lotów”, gdzie niemal setka dzieci uczestniczyła w treningu na trampolinach, równoważniach, zjeżdżalniach i ścieżkach akrobacyjnych. Podczas środowych warsztatów garncarskich obecni mogli pogłębić swoją wiedzę o tym rzemiośle i samodzielnie wykonać gliniane naczynie na kole garncarskim. Następnego dnia młodsze dzieci skorzystały z możliwości wyjazdu do Centrum Zabaw Koziołek w Lublinie, gdzie przez dwie godziny szalały w basenach z piłkami, labiryntach i
Jak co roku Boże Narodzenie to okazja do złożenia świątecznych życzeń. Drodzy uczniowie, rodzice, pracownicy i współpracownicy naszej szkoły. Życzę Wam, aby te święta były spędzone wśród bliskich z kolędą na ustach i miłością w sercu. Niech pod choinką nie zabraknie upominków a przy świątecznym stole zgody. Niech Nowy Rok przyniesie nadzieję na lepsze a minione troski idą w niepamięć.
To, co w głowie, to, co w sercu Czym jest niepełnosprawność? Stanem ciała, umysłu, a może przeszkodą, która nie pozwala nam rozwinąć skrzydeł? Z tym pytaniem przyszło nam zmierzyć się 10 grudnia, podczas Dnia Niepełnosprawności, który odbył się w naszej szkole. Zaplanowaliśmy na ten dzień specjalne zajęcia. Dotyczyły one budowania poczucia akceptacji i tolerancji na odmienność, ale także zwykłej, ludzkiej wrażliwości. Nie są to pojęcia obce dla dzieci, które na co dzień stykają się z niepełnosprawnością na szkolnych korytarzach, ale tym razem uczniowie mieli także okazję do poznania kogoś, kto doświadcza niepełnosprawności na własnym przykładzie i mówi o tym otwarcie, bez skrępowania. Naszym Gościem była Pani Ola Majewska, która opowiadała o sobie w trakcie spotkania z młodzieżą. Od razu znalazła z nią wspólny język. Może dlatego, że sama jest młoda, a może dlatego, że bez skrępowania mówiła o swojej chorobie i jej konsekwencjach w codziennym życiu. Pani Ola od urodzenia
W dniach od 2 października do 8 listopada 2019 roku w naszej szkole trwał konkurs systematycznego czytania zainspirowany akcją „Szkolne przygody gangu słodziaków”. Konkurs przeznaczony był dla uczniów klas 1-3 i miał na celu wdrożenie dzieci do systematycznego czytania po kilka minut dziennie przez 21 dni. W konkursie wzięło udział ponad 70 osób. Aż 60 dzieci miało wypełnione dzienniczki systematycznego czytania, za co otrzymały nagrody w postaci słodziaków. Razem utworzyliśmy drzewo słodziaków . Mamy nadzieje, ze dzieci dalej będą czytały książki.
22 listopada w Lubartowskim Ośrodku Kultury odbyła się uroczystość z okazji Imienin Miasta Lubartowa zorganizowana przez Muzeum Ziemi Lubartowskiej . Właśnie to 22 listopada 1744 roku książę Paweł Karol Sanguszko zmienił nazwę miasta z Lewartowa na Lubartów ( oczywiście za pozwoleniem króla), W czasie uroczystości życzenia dla Miasta składali przedstawiciele przedszkoli, szkół podstawowych, średnich i szkoły muzycznej. Naszą placówkę reprezentowała klasa 1a, która zaśpiewała piosenkę „Próbuję zrozumieć”, życzenia ułożyła i wyrecytowała Nikola Woch z klasy 4a. Uczniów i oprawę plastyczną przygotowały panie Ewa Czech i Gabriela Rogala. Natomiast 23 listopada grupy złożone z uczniów klas starszych 4-7, wzięły udział w grze miejskiej pt. W grodzie księcia Pawła Karola”. Uczniowie mieli do wykonania pięć zadań związanych z Lubartowem. Zadania okazały się w miarę proste, a uczniowie zadowoleni bo oprócz nagród książkowych otrzymali oceny celujące z historii.