Erasmus +

 

EU flag-Erasmus+_vect_POS

EARLY EDUCATION for INCLUSION 2017 – 2020

Erasmus_RISE LOGO

grecja wlochy hiszpania polska turcja rumunia francja
Grecja
Greece
Włochy
Italy
Hiszpania
Spain
Polska
Poland
Turcja
Turkey
Rumunia
Romania
Francja
France

o Erasmus+ / about Erasmus+

link_flagi_erasmus_pl link_flagi_erasmus_gb

14 września 2018 uczniowie z naszej szkoły  obchodzili Międzynarodowy dzień Kropki. Tego dnia nosili kropkowy strój. Na zajęciach poznali początki obchodów święta, w zeszytach pojawiły się notatki z kropkami. Wszyscy  dowiedzieli się jak to zwyczajna kropka zmieniła świat małej dziewczynki o imieniu Vashti. Historia ta uświadomiła uczniom, że każdy z nas ma jakieś ukryte zdolności, talenty, które gdzieś tam drzemią głęboko i czekają na nasze odkrycie. Tak jak Vashti szukaliśmy naszych mocnych stron. Tego dnia uczniowie mogli wykazać się  kreatywnością, odkryć swoje pasje i talenty, dostrzegali kropki tam, gdzie wcześniej nikt na nie zwracał uwagi. Okazało się, że kropki towarzyszą nam w naszym codziennym życiu. Są w literach, znakach matematycznych kropkach biedronki, są w diamentowej koronie króla, a nawet zdobią kapelusz muchomora. Wspólnie bawiliśmy się podczas zabaw z kostką, poszukiwaliśmy kropek, były wspaniałe zabawy plastyczne i kropkowa fotobudka. Fotorelacja z Dnia Kropki
Dyrekcja, Rada Pedagogiczna, Rada Rodziców i Samorząd Uczniowski Szkoły Podstawowej nr 4 im. Jana Pawła II  w Lubartowie zapraszają nauczycieli, katechetów, instruktorów oraz opiekunów wraz z dziećmi i młodzieżą do udziału w XVIII Powiatowym Konkursie Plastycznym „Jan Paweł II - Nasz Papież”. Celem konkursu jest rozbudzenie zainteresowania postacią Wielkiego Polaka, Papieża Jana Pawła II i zwrócenie uwagi na ponadczasowe i uniwersalne wartości płynące z Jego nauki, dotyczące miłości do Ojczyzny oraz zachęcenie dzieci i młodzieży do twórczości własnej inspirowanej bogactwem kulturowym i historycznym naszego narodu, związanym z 100 rocznicą odzyskania przez Polskę niepodległości. W roku szkolnym 2018/2019 proponujemy autorom odzwierciedlenie w pracach plastycznych hasła: „Święty Jan Paweł II – Wielki Patriota”. Myślą przewodnią tegorocznego konkursu są słowa Jana Pawła II: „Patriotyzm oznacza umiłowanie tego, co ojczyste, umiłowanie historii, tradycji, języka czy samego krajobrazu ojczystego …”. Regulamin konkursu           Oświadczenie - zgoda
Podręczniki dla naszych uczniów będą wydawana według następującego planu:  Klasy 1 A, B, C  3 września w klasach podczas spotkania z wychowawcą Klasy 2A, 2B  3 września w klasach podczas spotkania z wychowawcą Klasa 3A  4 września w klasach podczas spotkania z wychowawcą Klasy 4A,B,C  3 września  w bibliotece szkolnej od 7:00 – 14:00 Klasy 5A,5B 3 września w bibliotece szkolnej od 7:00 – 14:00 Uczniowie klas 6-8 otrzymają podręczniki w późniejszym terminie o czym poinformujemy w poniedziałek 3 września. 
Zapraszamy uczniów i rodziców 3 września (poniedziałek) na uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2018/2019. 9:00 – msza św. w kościele parafialnym p.w. Wniebowstąpienia Pańskiego 10:00 – spotkanie w Szkole Podstawowej nr 4 im. Jana Pawła II.
W najbliższy piątek, 22 czerwca o godz. 900  Mszą świętą w kościele pw. Wniebowstąpienia Pańskiego rozpocznie się uroczystość zakończenia roku szkolnego. Dalsze uroczystości, wręczenie świadectw, nagród i dyplomów odbędą się w siedzibie szkoły o godz. 1000. Zapraszamy uczniów, rodziców i opiekunów.
 W bieżącym semestrze roku szkolnego uczniowie klas siódmych w ramach nauki fizyki realizowali zagadnienia z mechaniki metodą projektu edukacyjnego. Projekty, które wykonali były projektami poznawczymi oraz rozwijającymi wiadomości omawiane ma lekcjach. Podczas realizacji  posługiwali się oni różnymi formami pracy od praktycznej do typowo teoretycznej. Niektóre grupy miały za zadanie opracowanie projektu budynku przyjaznego dla osób niepełnosprawnych, inne wykonanie modeli maszyn prostych, jeszcze inni omówienie stosunkowo nowej gałęzi nauki, jaką jest bionika. W swojej pracy wykorzystywali programy komputerowe, wyszukiwali potrzebne wiadomości i materiały. Jednak najwięcej pracy musieli włożyć w dobre zaplanowanie i terminową realizację. Taka nietypowa forma pracy wyzwala w młodzieży duże możliwości twórcze, uczy współpracy w grupie oraz odpowiedzialności za swoją pracę. Ogromnym atutem przedstawianych przez uczniów prac było wykonanie modelów fizycznych oraz prezentacji multimedialnych omawiających realizowane tematy. Podczas pokazu uczniowie mieli możliwość obejrzenia swoich prac, a następnie wspólnej ich oceny. Taka forma prezentacji pozwoliła każdemu zespołowi na porównanie wykonania