Erasmus +

 

EU flag-Erasmus+_vect_POS

EARLY EDUCATION for INCLUSION 2017 – 2020

Erasmus_RISE LOGO

grecja wlochy hiszpania polska turcja rumunia francja
Grecja
Greece
Włochy
Italy
Hiszpania
Spain
Polska
Poland
Turcja
Turkey
Rumunia
Romania
Francja
France

o Erasmus+ / about Erasmus+

link_flagi_erasmus_pl link_flagi_erasmus_gb

 Nowelizacja ustawy o systemie oświaty wydłuża o dwa lata okres, w którym rodzice podejmują decyzję o rozpoczęciu przez 6-letnie dziecko edukacji szkolnej. Sześciolatki obowiązkowo pójdą do szkoły dopiero 1 września 2014 roku. Rodzice zadają sobie pytania: czy moje dziecko powinno jako sześciolatek rozpocząć naukę?, czy sprosta obowiązkom szkolnym? Pomagając w poszukiwaniu odpowiedzi na powyższe pytania Szkoła Podstawowa Nr 4 przystąpiła do realizacji projektu DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA. W ramach działań projektowych wszystkie dzieci sześcioletnie z oddziałów przedszkolnych zostały objęte diagnozą psychologiczno-pedagogiczną przesiewową przeprowadzoną przez pracowników lubartowskiej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. 21 marca rodzice uczestniczyli w zajęciach otwartych zorganizowanych w szkole. Obserwowali lekcję w klasie I A integracyjnej skoncentrowaną wokół tematu ZWIASTUNY WIOSNY; przeprowadzoną przez panią Wiesławę Szczygieł i panią Magdalenę Budzyńską. Po zajęciach pan dyrektor Krzysztof Świć omówił sytuację dziecka sześcioletniego w aspekcie prawa oświatowego. Przedstawił założenia integracji w Szkole Podstawowej nr 4 im. Jana Pawła II oraz organizację pracy i bazę dydaktyczną placówki. Odpowiadał
Dnia 7 marca 2013r. w Gimnazjum nr 1 w Lubartowie zostały przeprowadzone eliminacje miejskie XXXVI Ogólnopolskiego Turnieju Wiedzy Pożarniczej „Młodzież Zapobiega Pożarom”. Wyłoniły one dwóch reprezentantów naszej szkoły, którzy wzięli udział w eliminacjach powiatowych. 20 marca Michał Sekuła oraz Jan Ślifirczyk (obaj z klasy 5b) rywalizowali na szczeblu powiatowym rozwiązując test dotyczący wiedzy pożarniczej. Największą liczbę punktów w swojej grupie wiekowej zdobył Jan Ślifirczyk, który przeszedł do dalszego etapu eliminacji. W trudniejszej ustnej części Jan znów zdobył największą liczbę punktów w swojej grupie wiekowej, co zakwalifikowało go na eliminacje wojewódzkie, które odbędą się w kwietniu 2013 roku w Komendzie Miejskiej PSP w Lublinie. Gratulujemy!!!
 Tradycyjnie 21 marca świętujemy nadejście Wiosny, jest to szczególny dzień przede wszystkim dla uczniów, którzy w tym dniu mogą liczyć na sporo zabawy i brak poczucia zagrożenia złymi ocenami. W tym roku mimo tego, iż Wiosna zrobiła nam psikusa i zagubiła się idąc nam na spotkanie, my oczekiwaliśmy jej przyjścia umilając sobie czas zabawami, konkursami oraz rozgrywkami sportowymi. Klasy młodsze 0-3 witały „oczekiwanego gościa” z piosenką na ustach. Krótką inscenizację przygotowała klasa III b, były zagadki i wiele radości. Każda klasa przygotowała wiosenną piosenkę.  W tym dniu korytarze szkolne były bardzo kolorowe, zagościł błękit, zieleń, róż oraz kolor żółty, wszystko to za sprawą barwnych strojów naszych uczniów.Mamy nadzieję, że po takim powitaniu i tak cierpliwym oczekiwaniu Pani Wiosna nareszcie nas odwiedzi i zagości na dłużej. „ Prośba do słoneczka” (…) Słoneczko nasze kochane, Bardzo cię prosimy. Ogrzewaj mocno ziemię, zacieraj ślady zimy. Pod śniegiem mocno bije Pani przyrody serce. Słoneczko
DRODZY RODZICE i UCZNIOWIE NASZEJ SZKOŁY!  Nasze Miasto Lubartów przystąpiło do V Edycji Ogólnopolskiego Konkursu „Drugie Życie Elektrośmieci”. Po pierwszym etapie konkursu znajdujemy się na I miejscu w Polsce!!! Konkurs ma na celu zwrócenie uwagi uczniów, a za ich pośrednictwem dorosłych, na ochronę środowiska  w dziedzinie odpowiedzialnego zachowania i postępowania ze zużytym sprzętem elektrycznym i elektronicznym oraz zużytymi bateriami. Mamy nadzieję, że jako uczestnicy konkursu staniecie się świadomymi obywatelami, korzystającymi ze zdobyczy cywilizacji w sposób nieszkodliwy dla środowiska i życia na Ziemi. To właśnie Wy macie szansę stania się gwarantem lepszej przyszłości naszej planety i zrównoważonego rozwoju.W ciągu jednego tylko roku Polacy kupują ok. 300 mln sztuk baterii (ok. 10000Mg), Zawierają one bardzo szkodliwe substancje np. rtęć, kadm, ołów, silnie żrące elektrolity. Takie odpady porzucone na dzikich wysypiskach, wrzucone do pojemników na zwykłe odpady komunalne lub w inne nieprzeznaczone do tego miejsce ulegają dalszemu niszczeniu. Prowadzi to do uwalniania się ich
 Z okazji obchodów 20- LECIA Szkoły Podstawowej nr 4 w Lubartowie organizowany jest konkurs adresowany do dwóch grup wiekowych uczniów naszej szkoły: Klasy I-III: napisanie wiersza o tematyce szkolnej, Klasy IV-VI: napisanie legendy o powstaniu szkoły. Wszystkie prace należy oddawać na kartkach formatu A4 (pisane ręcznie lub za pomocą komputera). Prace powinny zawierać informacje: Imię i nazwisko autora, Klasa i wiek autora, Data oddania pracy, Tytuł pracy (tytuł wiersza lub legendy). Prace należy oddawać w terminie 12.03 - 12.04.2013 r. do swojego wychowawcy. Szczegółowych informacji na temat konkursu udzielają:  B. Barszczyk, E. Bąbol, A. Muzyka, W. Szczygieł.   REGULAMIN SZKOLNEGO KONKURSU LITERACKIEGO Konkurs realizowany jest w ramach obchodów 20 – lecia Szkoły Podstawowej nr 4 w Lubartowie. CELE KONKURSU: inspirowanie dzieci i młodzieży do aktywności twórczej i czytelniczej, rozwijanie umiejętności literackich, ze wskazaniem na poprawność stylistyczną i językową utworu, propagowanie wśród dzieci zainteresowania poezją i prozą, wzbudzanie zainteresowania historia szkoły, stworzenie
W czwartek mieliśmy okazję gościć w progach naszej placówki ludzi z niezwykłą pasją i wyobraźnią- aktorów teatru kukiełkowego „Pinokio”. Animatorzy przybliżyli uczniom tajniki świata teatru oraz zaprezentowali sztukę animacji kukiełkami. Przedstawiony spektakl „Jak Karolek został papieżem” opowiadał prawdziwą historię życia patrona naszej szkoły. Ta niezwykła opowieść traktowała o dzieciństwie, latach młodości oraz drodze do kapłaństwa, a w końcu o objęciu pieczy nad stolicą Piotrową przez Karola Wojtyłę. W trakcie przedstawienia mały Karolek zadawał dzieciom ciekawe pytania, które niejednokrotnie wywoływały promienny uśmiech na ich twarzach. Ponadto uczniowie włączyli się we wspólny śpiew i taniec pod wodza animatorów. Wspomnienia z tego wydarzenia na pewno na długo pozostaną w ich pamięci!