EARLY EDUCATION for INCLUSION 2017 – 2020
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Grecja Greece |
Włochy Italy |
Hiszpania Spain |
Polska Poland |
Turcja Turkey |
Rumunia Romania |
Francja France |
o Erasmus+ / about Erasmus+
Szkolne obchody dni papieskich są naszym wspólnym wkładem w upowszechnianie Ogólnopolskich Dni Papieskich ustanowionych decyzją Konferencji Episkopatu Polski trzynaście lat temu. Myślą przewodnią tegorocznej edycji nawiązującą do obchodzonego właśnie roku wiary było hasło: BŁOGOSŁAWIONY JAN PAWEŁ II - CZŁOWIEK WIARY. W tym roku na konkurs nadesłano 725 prac plastycznych. Wpłynęły one z 7 przedszkoli, 28 szkół podstawowych, 9 gimnazjów i z PMDK. Jak co roku prace napłynęły z terenu miasta i powiatu lubartowskiego oraz z Lublina? Ogółem przyznano 95 nagród: 92 indywidualne, 3 zbiorowe w czterech kategoriach wiekowych – Przedszkola, szkoły podstawowe klasy 1-3 i klasy 4-6 oraz gimnazja. Ogromne podziękowania należą się jury, które miało naprawdę bardzo trudny wybór. Dziękujemy pani Halinie Bajena – przedstawicielowi LOK Lubartów, pani Grażynie Stawskiej – przedstawicielowi Wydziału Oświaty Kultury i Sportu UM Lubartów, pani Annie Romanek reprezentującej naszych sponsorów i panu Markowi Miduchowi - przedstawicielowi RR naszej szkoły. Nagrodzenie ponad 100 młodych artystów
Malowanie twarzy, jazda na koniach, zjazd na linie, spacer w kuli sferycznej, skoki na trampolinie, konkurencje sportowe, smakołyki, wspólne grillowanie, wata cukrowa i popcorn … prawdziwa integracja- tego wszystkiego można było zasmakować odwiedzając Festyn Integracyjny w naszej szkole w dniu 28 września 2013r. W organizację festynu zaangażowani byli nauczyciele naszej szkoły, członkowie Stowarzyszenia Pomocy Dzieciom „Niech się serce obudzi” im. Jana Pawła II, a także wiele innych osób, którym chcemy serdecznie podziękować za wsparcie i pomoc. Wszystkie atrakcje cieszyły się ogromnym zainteresowaniem uczestników. Już chwilę po rozpoczęciu po placu biegały dzieci z twarzami pomalowanymi w przepiękne i kolorowe wzory, motyle, Myszki Minnie, kotki, węże i tygrysy, a to dzięki paniom ze Szkoły Podstawowej im. 27 WDP AK w Skrobowie: Edycie Piskorskiej, Agnieszce Skomra i Dorocie Szczuchniak oraz pani Małgosi Boguszewicz i księdzu Pawłowi Kościukowi z naszej szkoły. Po raz kolejny mogliśmy sprawdzić widok z wysokości komina przy szkole i zjechać
"Klub Bezpiecznego Puchatka" to program edukacyjny, przygotowany przez Biuro Prewencji i Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji, nauczycieli oraz firmę Maspex, który pomoże dzieciom poznać zasady bezpieczeństwa obowiązujące w domu, w drodze do szkoły oraz w szkole. Jako Rodzice i Opiekunowie możecie również włączyć się w akcję "Klubu Bezpiecznego Puchatka" i pomóc swoim dzieciom, jak najlepiej przeżyć ten ważny czas, jakim jest pierwszy rok w szkole. Więcej informacji znajdziecie na stronie www.bezpiecznypuchatek.pl
Po wakacjach przyszły zmiany. Przyszedł czas bycia „poważnym”, „dorosłym” uczniem. Spróbujmy przyjrzeć się okresowi rozwojowemu, na który ta zmiana przypada. Wydaje się być niezwykle korzystny i pomocny dzieciom w przystosowaniu się do nowej rzeczywistości. Piękni dziesięcioletni Dziesięciolatki są z reguły bardzo sympatyczne. W tym wieku chcą być posłuszne, szanują autorytet rodziców i innych dorosłych. Szczególnym uznaniem otaczają rodzinę, zwłaszcza ojców. Wiedzą, jak należy postępować i starają się za tą wiedzą podążać. Dzieci są prawie ze wszystkiego zadowolone, potrafią cieszyć się drobnostkami. W kontaktach z ludźmi cechuje je otwartość, łagodność i ufność. Do problemów podchodzą z dystansem, bez zbędnych emocji. Szukają konkretnych rozwiązań. Dzięki wiedzy, nabytym wcześniej umiejętnościom oraz postawie akceptacji dla świata gotowe są na wszelkie wyzwania. Ich aktywność widoczna jest w wielu obszarach. To wiek, kiedy dzieci uczą się pracować, podejmować systematyczny wysiłek, ćwiczą się w samodzielności. Zatem skoro jest tak dobrze trzeba uważać, by nie popełnić dwóch błędów: Pierwszy,
Po raz czwarty w historii naszej szkoły będziemy realizowali wspólnie ze szkołami europejskimi projekt partnerski „Made in…” programu Comenius. Działania w ramach projektu „Made in…” będziemy prowadzili w latach 2013 – 2015. Szkołą koordynującą projekt jest szkoła z Wielkiej Brytanii. W naszej szkole projekt koordynuje pani I. Wójtowicz. Językiem roboczym projektu jest język angielski. Uczestnicy: Finlandia: Kytöpuiston koulu, Vantaa, Etelä-Suomi (strona www: www.eduvantaa.fi/kytopuisto) Francja: Ecole primaire de Maatea, Moorea (French Polinesia- Society Islands), Extra-Regio (strona www.ecoledemaatea.eklablog.com) Hiszpania: Centro de Educacion Infantyl y Primaria Playa de MOGÁN, MOGÁN, Canarias Holandia: RKBS de Vuurvlinder, The Hague, Zuid-Holland (strona www: www.vuurvlinder.abzhw.nl) Wielka Brytania: Ysgol y Bedol Primary School, Carmarthenshire, West Wales and The Valleys (strona www: www.ybedol.amdro.org.uk) Włochy: I.C.S. "G.Marconi", Palermo, Sicilia (strona www: www.scuolamediamarconipa.gov.it/) Polska: Szkoła Podstawowa nr 4 im. Jana Pawła II w Lubartowie, Lubartów, woj. lubelskie (strona www: www.sp4lubartow.pl) Nasza współpraca ma na celu zachęcanie uczniów i nauczycieli do doświadczania