EARLY EDUCATION for INCLUSION 2017 – 2020
Grecja Greece |
Włochy Italy |
Hiszpania Spain |
Polska Poland |
Turcja Turkey |
Rumunia Romania |
Francja France |
o Erasmus+ / about Erasmus+
Światowy Dzień Zdrowia obchodzony jest 7 kwietnia od 1950 roku – w rocznicę powstania WHO. Stąd też kwiecień nazywany jest powszechnie miesiącem zdrowia. Celem obchodów jest zwrócenie szczególnej uwagi na najbardziej palące i zaniedbane problemy zdrowotne społeczeństw na świecie. Dzięki obchodom Światowego Dnia Zdrowia społeczności z całego świata mają niepowtarzalną sposobność integracji na rzecz promowania działań prozdrowotnych. Jest to również szczególnie uroczysty dzień dla wszystkich pracowników służby zdrowia. Z tej okazji 13 kwietnia do naszej szkoły zostali zaproszeni pracownicy NZOZ „ Zdrowa Rodzina”. W ramach podziękowań za ich całoroczną, ciężką pracę uczniowie kl. IIB oraz IIIB pod czujnym okiem swoich wychowawczyń- p. Renaty Budzyńskiej i p. Beaty Nitychoruk, przygotowali ciekawy program artystyczny. Promował on zdrowy styl życia oraz ostrzegał przed niebezpieczeństwem, jakie niesie za sobą bagatelizowanie spraw zdrowotnych. Uczniowie wczuli się w rolę bohaterów, którzy nie byli pewni, jak należy postępować, by ich ciało było w doskonałej kondycji. Całe szczęście
Od lat tradycją naszej szkoły jest spotkanie wielkanocne całej społeczności szkolnej. W tym roku, jak i w poprzednich latach Misterium Paschalne połączone zostało ze wspomnieniem patrona naszej szkoły bł. Jana Pawła II, którego rocznica śmierci przypada właśnie 2 kwietnia. W spotkaniu wzięli udział wszyscy uczniowie i nauczyciele oraz Dyrekcja szkoły. Tegoroczne Misterium przygotowane zostało przez uczniów nad którymi czuwał ks. Paweł Kościuk, Pani Jolanta Antos i Pani Małgorzata Boguszewicz (oprawa muzyczna). Nasi uczniowie z wielką uwagą śledzili wszystko co działo przed ich oczyma. W formie pantomimy (teatru cieni) mogliśmy obejrzeć i rozważać sceny z ostatnich chwil życia Pana Jezusa. Ta część była przeplatana historią życia bł. Jana Pawła II, w odpowiedni nastrój wprowadzał nas chór szkolny, który śpiewał pieśni wielkopostne. Po Misterium Pan Dyrektor złożył wszystkim zgromadzonym serdeczne życzenia wielkanocne oraz podziękowania wszystkim zaangażowanym w występ. Takie spotkania zawsze wprowadzają podniosłą atmosferę i niosą za sobą wiele radości. Niech te
Nadeszła radosna, ukwiecona i uśmiechnięta WIOSNA.To pora roku, gdy ludzie są weselsi i nabierają sił witalnych. Przyroda budzi się do życia, zwierzęta wychodzą z zimowych legowisk, ptaki powracają do swoich gniazd. Także uczniowie naszej szkoły przygotowywali się na jej przyjście. 21 marca zostały zorganizowane potyczki wiosenne podzielone na dwie kategorie wiekowe, klasy 0-III oraz IV-VI. Wśród klas młodszych wesoła zabawa rozpoczęła się od szukania odpowiedzi na zagadki przygotowane przez uczniów z klasy IIa. Następnie w szkole rozbrzmiały dźwięki wiosennych piosenek wyśpiewanych przez każdą z klas. Wszystkie ze zgromadzonych grup zaprezentowały również wcześniej wykonany wiosenny plakat. Prace były bardzo kolorowe i staranne, na ich widok każdemu robiło się cieplej w serduszku. W kolejnych etapach imprezy uczniowie wykazali się swoją wiedzą, umiejętnościami i sprytem w takich konkurencjach jak m. in. : układanie puzzli na czas, „ co mówi balon”, „ patyczek na ognisko”, „tropiciele śladów”. Huczny doping motywował do sprawnego działania przedstawicieli
Dnia 7 marca 2012 roku w Szkole Podstawowej nr 4 w Lubartowie odbyło się pasowanie na czytelnika uczniów klas pierwszych. Uczniowie mieli do rozwiązania zagadki związane z postaciami z bajek, układali puzzle, rozpoznawali postacie z książek. Wzięli udział w konkursie plastycznym którego tematem było wykonanie ilustracji do lektury „Kopciuszek” Hanny Januszewskiej. W postacie z bajek wcielili się uczniowie klasy III a, którzy na zakończenie zaśpiewali piosenkę „Podróż do krainy bajek”. Uczniowie klas pierwszych otrzymali pamiątkowe zakładki do książek, zakreślacze i długopisy. Natomiast 12 marca 2012 odbył się dla chętnych konkurs wiedzy z lektury ‘Kopciuszek”. Uczniowie bardzo dobrze poznali tekst lektury w nagrodę otrzymali dyplomy i drobne upominki.